Dersin Adı | Matematik 2 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMAT 114 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, meslegi için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini isine uygulayabilme yeterligi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Denklemler, Fonksiyonlar, Trigonometri, Geometrik kavramlar ile Limit, Türev ve İntegral konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 68-200 |
2 | Birinci ve İkinci Dereceden Denklemler | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 68-200 |
3 | Fonksiyonlar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 79-110 |
4 | Trigonometrik, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 246-280 |
5 | Trigonometrik, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 246-280 |
6 | Geometrik Kavramlar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 298-340 |
7 | Geometrik Kavramlar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 298-340 |
8 | Ara sınav | Ara sınav |
9 | Limit ve Süreklilik | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 344-372 |
10 | Türev | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 376-425 |
11 | Türev | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 376-425 |
12 | Türevin Mesleki Uygulamaları | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 428-467 |
13 | İntegrasyon, Belirli İntegral | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 470-557 |
14 | İntegrasyon, Belirli İntegral | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 470-557 |
15 | Genel Tekrar | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558. Syf 562-580 |
16 | Final | Final |
Ders Kitabı | Temel Matematik, Basri Çelik, Dora Yayınları, 2010, ISBN: 6059666558 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 143 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek | |||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | |||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek | |||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek | |||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek | |||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | |||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest